Dag 11

27 juni 2018 - Banff, Canada

Vanochtend zijn we naar het skigebied van Lake Louise gegaan. Er was een chique houten hoofdgebouw met allerlei restaurants (o.a. Sushi), winkels, kindercrèche enz. Voor ons werd het een uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna zijn we met de Lake Louise Gondola (skilift) naar het bergstation op de Mount Whitehorn (2669 m.) gegaan. We hoopten natuurlijk nog beren te spotten.....maar nee hoor..... Bij het bergstation stond alleen een opgezette  zwarte beer een een grizzlybeer samen met andere opgezette exemplaren van dieren die hier in het wild voorkomen met uitgebreide uitleg. We dachten dat we daar nog een flinke wandeling konden maken, maar alles was met schrikdraad afgezet. Heel apart op deze locatie:  er liep een groep Tibetaanse monniken!

We besloten om naar Banff te rijden. De naam Banff kreeg Siding 29, zoals het plaatsje eerder genoemd werd, ter herinnering aan het Schotse Banffshire waar George Stephen, de eerste president-directeur van de Canadian Pacific Railway, werd geboren. Wat een heerlijke, schone en vandaag ook zonnige stad in een bergachtige omgeving! Een leuke winkelstraat met o.a. Hudson's Bay,  gezellige restaurants en café's, een straatmuzikante die op de harp Skyway to heaven  speelde en multiculturele inwoners die veel respect voor elkaar hebben. In het park was een Farmers Market en er speelde een band live muziek uit de jaren '60 en '70. De Farmers Market was een mix van een biologische groentemarkt en een kunstmarkt met foodtrucks. Gewoon een fijne sfeer!

'S Avonds zijn we naar de Hot Springs (thermaalbad) geweest. Het water was 39 graden. Lekker om aan het eind van de dag even te relaxen.

We zijn tenslotte nog richting Lake Louise gereden om daar te overnachten.

1. Ma Bouwens Greup:
    30 juni 2018
    Veel indrukken krijg ik zo zeker, wat een land !
    Ben benieuwd naar de volgende foto's en verhalen.
    Ma Bouwens.