Dag 16

2 juli 2018 - Tofino, Canada

Vanmorgen zijn we in Westelijke richting naar Tofino gereden. Onze eerste stop maakten we in Coombs dat bekend staat om zijn "goats on the roof". En ja hoor, de geiten stonden inderdaad heerlijk te grazen op de daken van restaurants en winkels. Het was daar wel heel toeristisch, dus.....snel weer de camper in en via de Highway 4 (met haarspeldbochten, grote hoogteverschillen en flinke gaten in het asfalt) naar Ucluelet. Na een korte  bezichtiging van het dorp hebben we een onvergetelijke wandeling gemaakt, de zogenaamde Wild Pacific Trail, volgens Trip Advisor één  van top 10 attracties van British Columbia. We liepen door een prachtig bos met zeer oude bomen, langs de kust en langs een vuurtoren....het ene uitzicht was nog mooier dan het andere....erg fotogeniek.

We zijn nog even gestopt bij het vliegveld en bij Long Beach waar veel jongeren aan het surfen waren. Onderweg naar Tofino zagen we aan de overkant van de weg een zwarte beer! We hebben videoopnames  gemaakt, maar de afstand was eigenlijk te groot. We konden niet snel veilig genoeg stoppen en oversteken was op dat punt ook geen goed idee.

Vervolgens doorgereden naar Tofino, waar we bij zonsondergang pizza hebben gegeten met uitzicht op zee.