Dag 17

3 juli 2018 - Tofino, Canada

We hadden vandaag allebei een wens: Jeroen wilde graag met een kajak  varen en ik wilde graag gaan "whale watchen". We zijn op zoek gegaan naar mogelijkheden. Steeds kregen we te horen dat ze vol geboekt waren of we zouden pas om 17.30 uur kunnen vertrekken.......

Maar......de aanhouder wint......  We konden om 12.30 uur mee kajakken (2 1/2 uur) en om 16.30 vertrok de boot voor de whale watch. Wij zaten met z'n tweeën in één kajak. Er gingen twee gidsen mee en  of twee andere toeristen. Genoten van de uitleg over de natuur en de stilte om ons heen.

We waren ruim op tijd terug om naar de boot te gaan voor ons 2e avontuur van de dag: whale watching. We hebben een haai gezien, aparte vogels, een zeeotter en een grote groep zeeleeuwen. De mannelijke exemplaren wegen een ton! Hoe lichter de kleur, hoe ouder de zeeleeuwen.

We zijn  maar een camping aan de rand van Ucluelet gereden om daar te overnachten.

Ondanks de tegenvallende start, kijken we terug op een geslaagde, zonnige en onvergetelijke dag!