Dag 19

5 juli 2018 - Victoria, Canada

We zijn naar de rand van de stad  Victoria gereden. Op een plattegrond hadden we gezien dat er gratis parkeerplaatsen in het park waren. Van daaruit naar de haven/downtown gelopen. We hebben het parlementsgebouw van binnen en buiten bekeken. Uiteraard eerst een uitgebreide security check..... Prachtig gebouw!

Je ziet in Victoria veel Engelse invloeden: de huizen, de dubbeldekkers, cricket, tearooms, goed verzorgde tuinen, erg koningsgezind.

In de haven veel muzikanten, eettentjes en verkopers van houtsnijwerk, t-shirts, zilver enz.

We hebben een rondvaart van 75 minuten gemaakt. We passeerden o.a. een nieuwe  ophaalbrug die uiteindelijk 40 miljoen dollars meer heeft gekost dan begroot. Na afloop van rondvaart werden we aangesproken door een 79-jarige mijnheer, Ralph Bruinsma, die samen met zijn vrouw een rondvaart maakte. Hij vertelde dat hij in Franeker was geboren, tijdens de oorlog bij een tante in Arnhem gewoond had en op 9-jarige leeftijd (1948) met zijn ouders, broers en zussen  naar Canada geëmigreerd was. Hij woont nu Alberta.

Wandelend door de stad zagen we veel  verslaafden en bedelaars......Triest om te zien......

Morgen moeten we onze Minnie Winnie (camper) weer inleveren met een volle benzinetank, drinkwater, propaangas en lege vuilwatertanks. In de buurt van Best Time RV zou hier, afgezien van benzine, geen mogelijkheden voor. Dus op zoek gegaan. Het heeft ons uren gekost om een tankstation met propaangas te vinden......hadden we er eindelijk één gevonden.....bleek die gesloten. Morgenvroeg vanaf 06.00 uur weer open.....