Dag 12

28 juni 2018 - Revelstoke, Canada

We besloten om vandaag weer eens flink wat kilometers te rijden: van Lake Louise naar Kamloops. We zijn nog een tijdje in Revelstoke geweest. We hebben daar het Revelstoke Railway Museum bezocht. Het was indrukwekkend om te zien hoe rond 1885 de spoorlijn van de Canadian Pacific Railway is aangelegd.......dwars door de bergen en over enorme ravijnen. De arbeiders moesten 10-14 uur per dag werken en verdienden 1 tot 2 dollar per dag.......Daarvan moesten ze ook nog hun onderkomen, eten en kleding betalen....Er bleef niets over....Het werk was ook nog heel gevaarlijk. Veel arbeiders kwamen om. Nog schandaliger werden Chinese arbeiders behandeld/mishandeld.

Oh ja, nog vergeten te beschrijven.....de huidige treinen hebben enorme lengtes. Mocht je bij een spoorwegovergang staan en er komt een trein aan......reken dan maar op 10-15 minuten wachttijd.
Ook nog iets anders wat m.b.t. het openbaar vervoer opviel:  iedereen staat hier keurig in de rij op de bus te wachten en als je met de bus gaat dan kun je je fiets meenemen! Die zet je dan  aan de voorkant van de bus op een fietsenrek!

Daarna was het tijd voor onze lunch. Prachtig om allerlei types binnen te zien komen: veel tatoos en piercings, fel gekleurd haar (groen, blauw, roze, paars), dreadlocks, lange baarden, gekleed in bijvoorbeeld een onesie (tijger met lange staart) of een korte broek (het maakt niet uit of je jong, oud, mager of dik bent). Het maakt hier helemaal niet uit hoe je er uit ziet. Men lijkt híer onbevooroordeeld/ruimdenkend.

Doorgereden tot Kamloops (wat we al kenden). Even wat boodschappen gedaan en een staplaats voor de camper gezocht.

Ook niet onbelangrijk: de afgelopen 2 dagen nauwelijks/geen last van muggen gehad.

1. Irene:
    29 juni 2018
    Dat is geweldig geen muggen meer!