Dag 5

21 juni 2018 - Clearwater, Canada

Vandaag hebben we in Kamloops toch maar even een bezoek aan de huisarts gebracht. Jacqueline liep al dagen met een behoorlijk ontstoken ooglid rond. Eén van de inwendige kliertjes van het rechter ooglid bleek ontstoken (inwendig hordeloum). Bij de ingang van de praktijk moest iedereen zijn schoenen uittrekken. Bij blote voeten moest je plastic slofjes aan. Daarna naar de apotheek die zich in een grote supermarkt bevond.

We hebben in Kamloops nog een museum en erfgoedpark van de Secwepemc indianen bezocht, de oorspronkelijke bewoners. Zij woonden gedurende winter onder de grond en in de zomer in tipi's. Zij bouwden hun boten van berkenbast. Op dit terrein troffen we een soort das aan.

Wij zijn door prachtig bergachtig gebied gereden naar de camping van Dutch Lake in Clearwater, een prachtige plek aan het meer. Onderweg een paar flinke regen-en hagelbuien. De boeren zijn er zeker blij mee geweest want er moet hier continu gesproeid worden.

1. Myrian en Han:
    23 juni 2018
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin 😀👍. Alle herinneringen komen weer boven. Fantastisch land. Geniet ervan. Liefs Myrian en Han
  2. Lisa halma:
    24 juni 2018