Dag 7

23 juni 2018 - Jasper, Canada

Vanmorgen hadden we een minder leuke ontmoeting met een Peace Officer.....zeg maar een parkeerwachter. Deze jonge dame vond het nodig om ons een bekeuring te geven van 65 Canadian dollars omdat de  camper in een straat geparkeerd stond met zijn neusje in de verkeerde richting. We konden niet bij haar betalen. Dat moest op het kantoor. Toen we het kantoor eindelijk gevonden hadden.....bleek het in het weekend gesloten te zijn..... Dan moesten we dat maandag maar regelen of per telefoon/credit card betalen.

Vanmiddag hebben we het wat hoger opgezocht in de Canadian Rockies. We zijn met de Jasper Skytram (uit 1964) Whistlers Mountain (2463 m.) opgegaan. Vanaf het bergstation hebben we nog een bergwandeling gemaakt. We hebben zelfs in de sneeuw gelopen.

Vanavond hebben we een camping gevonden in Snaring, iets noordelijk van Jasper ligt in het midden van de natuur in het leefgebied van de beren! Het is een zogenaamde Selfregistration camping d.w.z zonder receptie. Je moet dan $15,70 contant (of met credit card) in een envelop doen met een formulier met je gegevens en het nummer van je staanplaats. Die envelop gooi je in een brievenbus bij de ingang van de camping. En een strookje van je inschrijfformulier hang je aan een paal bij je staplaats. Hierop kan iedereen zien tot wanneer de plek bezet is.