Dag 10

26 juni 2018 - Lake Louise, Canada

Vanmorgen zijn we na het ontbijt gestart met de expositie van het Columbia Icefield Centre. Na de koffie tijdens een lichte sneeuwbui doorgereden naar Lake Louise. Onderweg veel wegwerkzaamheden. De weg werd  niet alleen van nieuw asfalt voorzien, maar ook was er veel gesteente van de bergen gevallen en werd nu opgeruimd. Steeds werd er een weghelft afgesloten waardoor er vrij lang gewacht moest worden. Wat ons opviel is dat er veel vrouwen aan de weg werkten. Vaak moesten vrouwen het verkeer regelen. Het was een prachtige weg naar Lake Louise. De Highway 93 tussen Jasper en Lake Louise wordt de Icefield Parkway genoemd, één van de mooiste bergwegen ter wereld.
We reden langs diverse meren, maar vooral het Bow  Lake viel op door zijn turquoise kleur.

Bij het Lake Louise was het erg druk. Veel toeristen uit onder andere China, Japan en India. Het was koud en het water van het meer is in augustus op zijn hoogst 4 graden! Meisjes trokken snel hun winterjas uit om even in hun mooiste zomeroutfit te poseren. Wilde je in deze kou een kano huren dan moest je daarvoor 129 dollar neertellen....voor een half uur 115 dollar.....maar dan werd je wel door 8 man personeel opgewacht ;)

Lekker gegeten bij het Mountain Restaurant. De camping in Lake Louise was vol. We werden doorverwezen naar een staplek 5 km ten zuiden van Lake Louise.

1. Ma Bouwens Greup:
    28 juni 2018
    Ronduit mooie foto's, verhalen boeiend, ga nog maar even door zo !
    Tot de volgende serie, want jullie zij nu toch ongeveer op de helft ?
    Groetjes , ma Bouwens.