Dag 9

25 juni 2018 - Columbia Icefield, Canada

Vanmorgen naar Jasper om de bekeuring te betalen en om bij het Information Centre even gebruik te maken van Wifi.

Vervolgens zijn we naar de Athabasca Falls gereden. Ook weer indrukwekkend om te zien! Wat een natuurgeweld! Het water van de Athabasca River stort zich met denderend geraas 12 meter langs kwartsgesteente omlaag in een korte, nauwe kloof.

Toch nog even terug naar Jasper voor een snelle tankstop aangezien het volgende tankstation pas over 140 kilometer zou zijn en wij niet met een lege tank wilden staan ;)

Via de Sunwapta Pass zijn we naar het Columbia Icefield gereden, genoemd naar de Mount Columbia, 3747 meter hoog, de op één na hoogste berg van de Rocky Mountains. Dit is het grootste ijsveld van de Rocky Mountains. Acht gletsjers vonden hier hun oorsprong en hun smeltwater voedt drie van Canada's grootste rivieren die in drie zeeën uitmonden : de Columbia River naar de Grote Oceaan, de Athabasca River naar de Noordelijke IJszee en de Saskatchewan River via de Hudson Bay naar de Atlantische Oceaan.
Het was flink koud toen we de camper uitkwamen. Dus truien en fleece vesten niet voor niets meegenomen :) We hebben een wandeling gemaakt naar de Athabasca gletsjer. We hebben daar ook overnacht. Tijdens het eten begon het zelfs te sneeuwen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Patricia:
    27 juni 2018
    Al veel meegemaakt!
    Geniet er maar lekker van
  2. Roland:
    28 juni 2018
    MET Zo’n bekeuring weer een blijvende herinnering... ;-) Mag de pret van een geweldige reis niet drukken....