Dag 1

17 juni 2018 - Vancouver, Canada

Dag 1 - zondag 17 juni 2018

Eindelijk was het zover: 3 weken vakantie in Canada!

Na een prima vlucht van 10 uur zijn we op rond 10.30 uur plaatselijke tijd geland. Met een tijdverschil van 9 uur kwamen we ongeveer op dezelfde tijd in Vancouver aan als we in Amsterdam vertrokken waren. Zo heb je nog eens iets aan je dag :) En nog 29 graden en zonnig ook!

We zijn met de Canada Line naar station Broadway City Halll gereden. We merkten nadat we uitgestapt waren al meteen hoe vriendelijk de Canadezen zijn. Toen we even op Google Maps keken hoe we naar onze Bed & Breakfast zouden moeten lopen.....meteen allerlei mensen die ons de weg wilden wijzen.
Het Windsor Guest House is in Victoriaanse stijl gebouwd en ligt in een rustige wijk met prachtige huizen met mooie grote veranda's . In onze straat was een speeltuintje dat vol lag met allerlei fietsjes, skelters, tractors en groot speelgoed wat 's avonds gewoon bleef liggen.....In Nederland zou niemand dit durven.......
We hebben rond 18.00 uur onze huurfietsen bij de Bike Doctor opgehaald. Ook daar weer een vriendelijke benadering. De huur zou pas de volgende ochtend ingaan. 'Tja......een klein minpuntje.....fietsers zijn hier verplicht om een helm te dragen. ' s Avonds met de fiets langs het water gereden. Wij zagen o.a. een apart koepelachtig gebouw - de TELUS World of Science, mooi aangelegde parken en een jachthaven waar we gezellig aan het water hebben gegeten.