Dag 2

18 juni 2018 - Vancouver, Canada

Dag 2 - maandag 18 juni 2018

Vandaag gestart met een uitgebreid  ontbijtbuffet met ""live cooking". Op verzoek werden er o.a. pannenkoeken, omelet of roereiren op jouw favoriete manier klaargemaakt!

Vandaag de hele dag met de fiets op pad geweest. Weer een zonnige dag (30 graden) . Eerst naar Canada Place, Down Town. Goed dat we heel wat versnellingen hadden, want de ene keer ging je met een rotvaart naar beneden terwijl je de andere keer enorm moest klimmen. Onderweg grote tegenstellingen: zwervers/bedelaars die in een koepeltentje onder een brug woonden en in in straten met chique hotels en grote bankgebouwen (wolkenkrabbers) bedelden om iets te eten te kopen.......

We hebben een spectaculaire 3D film gezien: Fly over Canada. Het leek alsof je met een helikopter over land, bergen, zee, watervallen , sneeuw en ijs vloog compleet met de beweging, wind , nevel en mist. Echt knap gemaakt!

Vervolgens naar Gastown om op zoek te gaan naar de bekende Steam Clock, een door stoom aangedreven klok die elk kwartier het deuntje van de Big Ben op zijn stoomfluit laat horen. In deze wijk veel gezellige winkeltjes, veel toeristen en vooral veel busverkeer (Hop on hop off).

Daarna een fietstocht door Stanley Park gemaakt.....en vaak hard moeten remmen voor toeristen die niet gewend waren om te fietsen en slingerend van links naar rechts in een slakkengang op het met een beachcruiser op het fietspad reden.....

Vandaag hebben we het niet bij een virtuele vlucht gehouden......We hebben een rondvlucht gemaakt in een watervliegtuig (een single Otter). Een geweldige ervaring die we niet wilden missen. Bij piloot Keith was alles "awesome",  wat hier net zo vaak gebruikt wordt als in Australië "no worries".

Onderweg naar het Windsor Guest House hoorden we ineens live muziek op straat. We bleven even luisteren. Deze mensen waren van de Anza Club (Pacific Bluegrass Heritage Jam & concerts).